Dominaţia eternă a supermodelelor

Un chip cunoscut mă fixa în urmă cu ceva vreme dintr-o reclamă ce apărea sub forma unui pop-up insistent pe unul dintre site-urile mele preferate de modă. Era o faţă luminoasă, cu ochi calzi şi surâs discret, un chip feminin, în pofida unei aparente durităţi dată de tunsoarea băieţească şi pomeţii uşor proeminenţi. La o privire mai amănunţită, am recunoscut-o în fotografie pe Stella Tennant, modelul faimos în anii 90’ şi fosta muză a lui Karl Lagerfeld, care a considerat-o de-a dreptul perfectă pentru a reprezenta brandul Chanel şi pentru a deveni imaginea celebrului parfum Chanel No. 5. Intrată în lumea modei la insistenţele fotografului Steve Meisel, ce a remarcat-o la o şedinţă foto cu non-modele şi care a fost bulversat de trăsăturile şi prestanţa studentei la arte de atunci, modelul britanic cu aspect androgin a urcat rapid treptele succesului ajungând în timp record să defileze pe podiumurile Săptămânilor Modei şi să fie personajul principal în campanii ale unor case de renume, precum Burberry, Calvin Klein, Yohji Yamamoto, Alberta Ferretti sau Yves Saint Laurent. Stella are astăzi 42 de ani şi patru copii şi nu pare să se retragă din această lume tumultoasă şi fascinantă a modei, la fel cum nici designerii nu par să o lase în pace, solicitând-o şi în prezent. Căci da, deşi suntem în martie 2013 şi au trecut 20 de ani de la debutul sau în lumea modei, Stella este cea care ne acaparează privirile din nou, ca un magnet, cu noile reclame Chanel pentru primăvară-vară 2013, în care arată la fel de proaspăt ca în urmă cu două decenii şi la fel de proaspăt ca cele două colege de platou, mult mai tinerele Ondria Hardin şi Yumi Lambert, ambele în vârsta de 17 ani.

Stella Chanel 13 Stella Tennant Chanel 90'

39, vârsta momentului

Dar, dacă credeţi că Stella este excepţia care sfidează regula ce spune că în zona modellingului după împlinirea vârstei 30 de ani, la fel ca în sport, unde accentul se pune pe trup şi pe abilităţile sale fizice, ar trebui să îţi găseşti o altă ocupaţie, vă înşelaţi. Un puternic grup de femei frumoase şi zvelte, cu sau fără vergeturile ce vin după una, două sau mai multe sarcini, rămâne încă pe poziţiile înalte în branşă, uimind prin acelasi profesionalism şi forţă cu care au impresionat la inceputul carierei. Amber Valletta, 39 de ani, imaginea Emilio Pucci pentru primăvară-vară 2013 şi cea Prada din acelaşi sezon şi prezentă în ultimii doi ani în editoriale de modă şi campanii pentru Loewe, Marella, Jimmy Choo, Iceberg sau David Yurman, ori eterna Kate Moss, the Queen of Catwalk, sunt doar două dintre cele mai solicitate modele ale momentului. Kate este chiar de neoprit şi pare că deţine cheia tinereţii fără bătrâneţe, căci arată impecabil la cei 39 de ani ai săi, etalandu-şi cu naturaleţea ce a consacrat-o toate atuurile în campaniile de primăvară-vară 2013 ale brandurilor Stuart Weitzman, Givenchy, Versace, Vivienne Westwood Gold Label, Liu-Jo, Rag & Bone, ufff, să mai continui? Şi nu, nu doar în fotografii arată bine Kate (veţi zice că e poate photoshopată), ci şi pe podium, la ultima prezentare Louis Vuitton toamnă-iarnă 2013/2014 încheind defilarea cu senzualitate şi mister, arătând ireproşabil, aşa cum o ştiam.

Oldies, but goldies

Valletta şi Moss nu sunt singurele veterane din domeniu. Le însoţesc în călătoria peste decenii alte femei superbe, din gaşca cea mare a supermodelelor, ce au făcut istorie la vremea lor şi încă mai fac. Carolyn Murphy, care împlineşte anul acesta 40 de ani, e o floare printre flori în campania primăvară-vară 2013 Paul & Joe, Eva Herzigova, 40 de ani, însărcinată cu cel de-al treilea copil, seamănă cu o nimfă în campania Brian Atwood, şi cu o divă a anilor 60’ în cea Prada, ambele din primăvara acestui an, Christy Turlington, 44 de ani, una dintre preferatele mele, e la fel de sculpturală şi de enigmatică în campania pentru parfumul Donna Karan The Woman, cât şi în cea de toamnă-iarnă 2012/2013 Esprit, în timp ce modelul canadian Shalom Harlow te hipnotizează, de-a dreptul, în reclama L’Odyssée, concepută pentru aniversarea a 165 de ani de existenţă a brandului de bijuterii Cartier. Legendara Helena Christensen, 44 de ani, care a rămas în mintea bărbaţilor de pe glob după ce a apărut în videoclipul piesei Wicked Game a lui Chris Isaak, dar şi în calitate de înger la Victoria’s Secret, este în 2013 imaginea brandului danez de bijuterii Ole Lynggaard, după ce în 2012 a strivit concurenţa în doar câteva secunde, apărând în campaniile Reebok şi Triumph, cum altfel, decât ironizandu-şi vârsta din buletin. La fel a făcut recent şi Naomi Campbell, 42 de ani, care peste 3 ani împlineşte 30 de ani de carieră şi care pare neschimbată. A fost imaginea Pinko în sezonul de toamnă iarnă ce tocmai s-a încheiat, a pozat alături de o altă veterană, Kristen McMenamy, 46 de ani, şi de puţin mai tânără Karen Elson, 34 de ani, în campania de primăvară-vară 2012 Roberto Cavalli şi a defilat în showul de primăvară-vară 2013 al lui Zac Posen. Iar despre Stephanie Seymour, 44 de ani, imaginea Jason Wu pentru sezonul prezent, sau Yasmin le Bon, 48 de ani, care este imaginea brandului britanic de îmbrăcăminte şi accesorii Monsoon, ce am mai putea spune? Decât că sunt ca un vin bun făcut din struguri parfumaţi şi rari, care devine mai valoros o dată cu trecerea timpului.

Frumuseţe veşnică

Nu pot să nu menţionez o altă doamnă frumoasă şi de o eleganţa rară: octogenara Carmen Dell’Orefice, care a ajuns la 16 ani pe coperta revistei Vogue, fiind unul dintre cele mai tinere modele din analele faimoasei publicaţii de peste Ocean. Astăzi, la venerabila vârstă de 81 de ani, aceasta pare realmente desprinsă dintr-un tablou al americanului John Singer Sargent şi nu dă niciun semn că ar vrea să se pensioneze. Şi de ce ar vrea, când, după o fascinantă carieră în modelling care se întinde pe durata a câtorva decenii, este în continuare la fel de preţuită de designeri? Chiar la începutul acestui an a închis magistral prezentarea Stephane Rolland haute couture primăvară-vară 2013, că o adevărată Crăiasă a Zăpezii, după ce a mai putut fi văzută şi în toamna anului trecut la New York în prezentările pentru Marimekko şi Norisol Ferrari.

Pe toate aceste ladies le vom vedea cu siguranţă şi în anii ce vor urma. Rămân în continuare răsfăţatele designerilor şi ale celor mai importante reviste de modă de pe glob. Nu doar aspectul le aduce puncte în ochii editorialiştilor, ci şi bagajul de susţinători şi de cumpărători pe care îl au înmagazinat în propriul lor brand. Publicul lor principal s-a maturizat o dată cu ele şi îşi doreşte o reprezentare cât mai reală a mărcilor preferate. Şi cum? Prin femei în care să se regăsească aşa cum au făcut-o în urmă cu 30-25-20 de ani, prin soţii şi mame care îmbătrânesc elegant şi frumos şi care au o existenţă vivace şi plină, prin variante sofisticate şi emancipate ale propriului ego. Şi prin dulcele sentiment că, prin loialitatea faţă de brand, sunt şi ele mici părtaşe la procesul creaţiei de frumos.

Sursa foto: champagneshowers.net, style.com, izismile.com, forums.thefashionspot.com, fashiongonerogue.com.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s