De ce ne este frica de rochiile maxi?

Ieri mi-am cumparat (inca) o rochie lunga, albastra, albastra, de inspiratie anii ’70, la vederea careia am fost intrebata „ce mai faci cu inca o rochie lunga, dificil de purtat?” Si asta nu e prima data cand primesc astfel de intrebari, care ajung sa starneasca o adevarata dezbatere centrata pe acest subiect si care sfarsesc, invariabil, cu remarci din partea prietenelor mele de genul „rochiile lungi sunt pentru nunta sau pentru mers la biserica”, „sunt prea mica de statura sa port rochii lungi”, „rochiile lungi sunt dificil de purtat si ma simt rau in ele”.  Eu, care ador rochiile lungi, chiar pe cele pana-n podea cu care maturi pamantul, as vrea sa spun fata de aceste remarci „nimic mai fals”. Uneori reusesc sa conving persoanele respective ca afirmatiile astea sunt idei preconcepute si ca, argumentate, nu prea stau in picioare, alteori nu pot sa le confer increderea necesara sa depaseasca aceste prejudecati si sa le fac sa probeze, macar, o rochie lunga.

Rochia lunga mi se pare unul dintre cele mai versatile articole de imbracaminte: o rochie lunga, cu o croiala corecta, poate alungi optic o persoana nu foarte inalta, poate subtia un corp nu tocmai suplu, poate crea o anumita prestanta purtatoarei, chiar daca acea rochie nu este una de mers la nunta. Da, sigur, rochiile lungi ar trebui sa fie apanajul zilelor deosebite din viata noastra, desi eu pot numara pe degetele de la o mana cate invitate de la un eveniment festiv aleg sa imbrace o rochie lunga, dar pot fi si laitmotivul zilelor toride de vara (si nu doar al celor de vacanta marina), al celor friguroase (incercati o rochie lunga din lana, pe gat, la care asortati niste cizme confortabile si calduroase si o geaca de piele si veti vedea ce stare de bine va va da). Ca sa nu va mai spun de rochiile maxi vintage, o adevarata desfatare pentru ochii posesoarei si ai privitorilor (Dana Rogoz merita toate felicitarile mele pentru colectia impresionanta de rochii de acest fel pe care o detine).

Eu v-as sfatui sa dati o tura prin magazine – am ochit destule rochii lungi frumoase in colectia de primavara/vara a acestui an –  si sa probati cu curaj cat de multe modele se poate, ca sa vedeti ca o rochie lunga e feminina, ii face corpului numai favoruri si va starni nu numai admiratia sexului opus, ci si a doamnelor si domnisoarelor care va privesc in prima faza cu coada ochiului pe strada si apoi intorc capul interesat dupa voi🙂

Sursa: shrimptoncouture.com, nordstrom.com, theoutnet.com, topshop.co.uk, decadesinc.blogspot.com.

 

2 thoughts on “De ce ne este frica de rochiile maxi?

  1. de unde e poza tibi1 ?🙂 e chiar misto. si eu sunt mica si nu am voie sa port rochii lungi,etc,etc,nu sunt fashion addict,dar vreau una simpla,haioasa,colorata si fun pentru o nunta care nu e scortzoasa🙂

Lasă un răspuns

